Rauman Lukko panostaa alkavalla jääkiekkokaudella viestintään aikaisempaa enemmän. Viime vuonna toteutettu yhteistyö viestintätoimisto Milttonin kanssa jatkuu paikallisin voimin. Lukko on solminut strategisen viestintäkumppanuuden raumalaisen Viestintäosakeyhtiö Bonden kanssa.
- Tarkoituksenamme on kehittää Lukon viestintää pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti niin, että se palvelisi jatkossa vieläkin paremmin sekä kannattajia että yhteistyökumppaneita, Bonden johtaja Antti Lehto kertoo.
Lukossa nähdään, että brändin rakentaminen viestinnän keinoin ei ole pelkkä kulu, vaan investointi joka kasvattaa seuran merkitystä ja arvoa omassa yhteisössään ja alueellisesti.
Tiimi laajenee mielenkiintoisilla nimillä
Uuden viestintäyhteistyön ensimmäisiä tehtäviä on ollut koota viestinnän tekijöiden tiimi. Joukkoon on löytynyt mielenkiintoisia nimiä, jotka ovat tuttuja raumalaiselle urheiluväelle.
Aiemminkin Lukon viestinnän parissa työskennellyt Marko Östman jatkaa vastuullaan yritys- ja urheiluviestintä. Lukon ottelutapahtumien viestinnästä ja sosiaalisen median tuotannosta vastaavat alkavalla kaudella Juho Suoramaa ja Aleksi Lento. Molemmat ovat tulleet tunnetuiksi Raumam Boja -kannattajaryhmän aktiiveina, ja Suoramaa lisäksi toiminnastaan Pallo-Iirojen organisaatiossa.
- On hienoa, että olemme saaneet kasattua tällaisen dream teamin, jolla varmasti on uudenlaista annettavaa tähän kokonaisuuteen, Lukon markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Mikael Eklöf iloitsee.
Koko Lukko-perhe tekee töitä joka päivä
Viime kaudella aloitettu Siksi minä olen Lukko -konsepti saa jatkoa tälläkin kaudella. #JokaPäivä on kokonaisuus, joka tulee toimimaan liigajoukkueen markkinoinnin lisäksi koko Lukko-perhettä yhdistävänä otsikkona.
Lukon organisaatiossa toimii valtava määrä junioreita, heidän vanhempiaan sekä valmentajia ja huoltajia. He tekevät töitä Lukon eteen joka päivä. Näitä tarinoita halutaan kertoa Yksi Lukko -periaatteen mukaisesti sekä juniorien että liigajoukkueen puolelta.
Lukon uusiutuville kotisivuille tulee someseinä, jossa jokaisen Lukko-yhteisöön kuuluvan on mahdollisuus saada oma päivityksensä näkyviin ja näin osallistua yhteisen tarinamme kertomiseen.
Ammattilaiskiekkoilijat tekevät keskittyneesti työtään ihan joka päivä, ja niin kuin kaikilla aloilla, välillä kulkee paremmin ja välillä vähän huonommin. Lukko haluaa viestinnän keinoin avata kannattajille niitä tekoja, joita kulissessa tehdään joka päivä, jotta Kivikylän Areenalle olisi mukavaa tulla katsomaan otteluita!